
Την λύση και εκκαθάριση της Δημοτική Επιχείρησης των Καταρρακτών αποφάσισε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο Έδεσσας, μέσα σε φωνές και εντάσεις εκ μέρους των υπαλλήλων, που
πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014
πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014
«με τον ίδιο ΑΦΜ όσο διαρκεί η εκκαθάριση, η επιχείρηση θα συνεχίσει τη λειτουργία της με ευθύνη του εκκαθαριστή»
Σε δήλωση του ο Δήμαρχος Έδεσσας, Δημήτρης Γιάννου για την απόφαση λύσης και εκκαθάρισης της Δημοτικής Επιχείρησης Καταρρακτών αναφέρει ότι για όσο θα διαρκέσει η εκκαθάριση, η Επιχείρηση θα λειτουργεί και μάλιστα με τον ίδιο ΑΦΜ και τη θέση της διοίκησης της Επιχείρησης θα την αναλάβει ο εκκαθαριστής ο οποίος θα ορισθεί, τονίζοντας έτσι ότι από τη στιγμή που η Επιχείρηση λειτουργεί ως Α.Ε., οι εργαζόμενοι δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. «Η επιχείρηση μετά το διαχωρισμό της Δ.Ε.Κ.Ε., που πραγματοποιήθηκε το 2009, λειτουργεί με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, άρα με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπεται από το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο. Τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης, όπως είναι καταγεγραμμένα, με τις 3 συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, τη μείωση του τζίρου και την αδυναμία μείωσης του λειτουργικού κόστους που προέρχεται κυρίως από τη
μισθοδοσία των εργαζομένων, καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία της, με τη σημερινή της μορφή. Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που προτείνεται λόγω της μείωσης των ιδίων κεφαλαίων κάτω από το 1/2 του κεφαλαίου της επιχείρησης, ακόμα κι αν θα υπήρχε η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί, θα ήταν ανεδαφική, καθώς σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν και την οικονομική συγκυρία, η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη και αργά ή γρήγορα θα βρισκόμασταν στο ίδιο σημείο που είμαστε και σήμερα.Σε δήλωση του ο Δήμαρχος Έδεσσας, Δημήτρης Γιάννου για την απόφαση λύσης και εκκαθάρισης της Δημοτικής Επιχείρησης Καταρρακτών αναφέρει ότι για όσο θα διαρκέσει η εκκαθάριση, η Επιχείρηση θα λειτουργεί και μάλιστα με τον ίδιο ΑΦΜ και τη θέση της διοίκησης της Επιχείρησης θα την αναλάβει ο εκκαθαριστής ο οποίος θα ορισθεί, τονίζοντας έτσι ότι από τη στιγμή που η Επιχείρηση λειτουργεί ως Α.Ε., οι εργαζόμενοι δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. «Η επιχείρηση μετά το διαχωρισμό της Δ.Ε.Κ.Ε., που πραγματοποιήθηκε το 2009, λειτουργεί με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, άρα με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπεται από το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο. Τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης, όπως είναι καταγεγραμμένα, με τις 3 συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις, τη μείωση του τζίρου και την αδυναμία μείωσης του λειτουργικού κόστους που προέρχεται κυρίως από τη
Υπό αυτές τις συνθήκες, η λύση και εκκαθάριση της εταιρείας αποτελεί μονόδρομο, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη σχετική νομοθεσία περί Ανωνύμων Εταιριών. Παράλληλα όμως, και όσο διαρκεί η εκκαθάριση, η επιχείρηση δύναται να συνεχίσει τη λειτουργία της με ευθύνη του εκκαθαριστή, με τον ίδιο ΑΦΜ και με προσωπικό που αυτός επιλέξει.
Θα πρέπει να τονιστεί και να γίνει σαφές και κατανοητό, ότι από τη στιγμή που η Επιχείρηση λειτουργεί ως Α.Ε., οι εργαζόμενοι σε αυτήν, δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εργαζομένους προτάθηκε ακόμα και η ανάληψη της διοίκησης και της λειτουργίας της επιχείρησης από τους ίδιους, μετά την εκκαθάριση, κάτι το οποίο δεν έγινε αποδεκτό».
Συνεχίζει λέγοντας ότι: «Πρόθεσή μας είναι να εξευρεθεί βιώσιμη λύση που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία του Κέντρου των Καταρρακτών σε βάθος χρόνου και θα κάνουμε όλα τα απαραίτητα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με γνώμονα το συμφέρον του Δήμου και των δημοτών».
Κλείνοντας, κάνει γνωστό ότι έχουν απευθυνθεί στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές: «Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως ήδη έχουμε απευθυνθεί στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές για τη διερεύνησή των όσων αναφέρονται στην επιστολή των εργαζομένων που δόθηκε στα ΜΜΕ τις προηγούμενες μέρες καθώς και για όσα αναφέρθηκαν από τους ίδιους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου».
Προβλέπεται η υποχρεωτική λύση της Ανώνυμης Εταιρείας ΟΤΑ εφόσον για τρεις συνεχείς αυτοτελείς εταιρικές χρήσεις µετά την ίδρυσή της είναι ζημιογόνες και επίσης τα ίδια κεφάλαια είναι κάτω από το ½ του μετοχικού κεφαλαίου. Αυτά τα χαρακτηριστικά τα έχει η Επιχείρηση των Καταρρακτών.
Θα πρέπει να τονιστεί και να γίνει σαφές και κατανοητό, ότι από τη στιγμή που η Επιχείρηση λειτουργεί ως Α.Ε., οι εργαζόμενοι σε αυτήν, δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους εργαζομένους προτάθηκε ακόμα και η ανάληψη της διοίκησης και της λειτουργίας της επιχείρησης από τους ίδιους, μετά την εκκαθάριση, κάτι το οποίο δεν έγινε αποδεκτό».
Συνεχίζει λέγοντας ότι: «Πρόθεσή μας είναι να εξευρεθεί βιώσιμη λύση που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία του Κέντρου των Καταρρακτών σε βάθος χρόνου και θα κάνουμε όλα τα απαραίτητα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με γνώμονα το συμφέρον του Δήμου και των δημοτών».
Κλείνοντας, κάνει γνωστό ότι έχουν απευθυνθεί στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές: «Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως ήδη έχουμε απευθυνθεί στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές για τη διερεύνησή των όσων αναφέρονται στην επιστολή των εργαζομένων που δόθηκε στα ΜΜΕ τις προηγούμενες μέρες καθώς και για όσα αναφέρθηκαν από τους ίδιους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου».
Προβλέπεται η υποχρεωτική λύση της Ανώνυμης Εταιρείας ΟΤΑ εφόσον για τρεις συνεχείς αυτοτελείς εταιρικές χρήσεις µετά την ίδρυσή της είναι ζημιογόνες και επίσης τα ίδια κεφάλαια είναι κάτω από το ½ του μετοχικού κεφαλαίου. Αυτά τα χαρακτηριστικά τα έχει η Επιχείρηση των Καταρρακτών.
Μετά τον δήμαρχο τον λόγο πήρε ο λογιστής της επιχείρησης Αβραάμ Πανίδης και ανέφερε τα παρακάτω: «Για να μπορέσουμε να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τη βιωσιμότητα της Επιχείρησης των Καταρρακτών θα πρέπει πρώτα να δούμε τα αποτελέσματα του 2014 έως σήμερα, δηλαδή να δούμε εάν έχουμε κέρδη ή ζημίες, να τα συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα δεδομένα της αντίστοιχης περιόδου του 2013. Επίσης να δούμε ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν το λειτουργικό κόστος και εάν μπορούμε να τους μεταβάλουμε για να έχει κέρδη η επιχείρηση.
Εάν πάρουμε τα κονδύλια από το Ισοζύγιο της επιχείρησης από 1/1/2014 έως την 31/10/2014, θα δούμε ότι η επιχείρηση έχει ζημία προ αποσβέσεων.
Εάν πάρουμε τα κονδύλια από το Ισοζύγιο της επιχείρησης από 1/1/2014 έως την 31/10/2014, θα δούμε ότι η επιχείρηση έχει ζημία προ αποσβέσεων.
ΕΣΟΔΑ Έως 31/10/2014 627.893,12
ΜΕΙΟΝ : α. ΕΞΟΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ -646.791,97
β. Α ΥΛΕΣ -220.277,66
ΖΗΜΙΑ ΧΡΗΣΗΣ έως 31/10/2014 -239.176,51
ΜΕΙΟΝ : α. ΕΞΟΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ -646.791,97
β. Α ΥΛΕΣ -220.277,66
ΖΗΜΙΑ ΧΡΗΣΗΣ έως 31/10/2014 -239.176,51
Η Ζημία που έχουμε είναι μέχρι 31/10/2014, αυτό σημαίνει ότι θα μεγαλώσει εφ όσον προσθέσουμε και τα έξοδα του 11ου και 12ου / 2014, καθώς τα έσοδα των δυο επόμενων μηνών είναι αρκετά μειωμένα.
Η Επιχείρηση για τη χρήση 2012 είχε ζημία 364.997,97 € , για το 2013 είχε ζημία 192.283,36 € και μέχρι τώρα η ζημία είναι 239.176,51 €
Θα πρέπει να δούμε σε τι ποσοστό συμμετέχουν τα έξοδα σε συνάρτηση με τα έσοδα. Τότε θα δούμε ότι η μισθοδοσία είναι αυτή που συμμετέχει με το μεγαλύτερο ποσοστό 478.025,93/627.893,12 = 76,13 % ακολουθεί το κόστος Α Υλών και υλικών Συσκευασίας 220.277,66/627.893,12=35,08% και τέλος το υπόλοιπο λειτουργικό κόστος με 168.766,04 / 627.893,12 = 26,88 %.
Το κόστος μισθοδοσίας είναι 76,13 % του συνολικού Τζίρου
Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπ όψιν μας πολύ σοβαρά εάν πρέπει να λειτουργήσει η επιχείρηση ή όχι είναι οι οφειλές της επιχείρησης. Οι οφειλές της επιχείρησης είναι πάρα πολύ μεγάλες και θεωρώ σήμερα με την κερδοφορία που έχουμε (ζημίες), είναι αδύνατον να πληρωθούν. Οι οφειλές της επιχείρησης είναι οι παρακάτω :
Προς προμηθευτές 225.321,01 €
Προς Πιστωτές διάφορους 307.684,70 €
α. Εργαζόμενους της επιχ/σης 200.386,90 €
β. Επιταγές Πληρωτέες 79.214,14 €
γ. Λοιπές βραχ/σμες υποχρ/σεις 28.083,66 €
Προς Ελληνικό Δημόσιο 258.714,90 €
βεβαιωμένα στο δημόσιο 120.668,28 € επι πλέον ΦΠΑ που δεν 93.620,58 €
Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπ όψιν μας πολύ σοβαρά εάν πρέπει να λειτουργήσει η επιχείρηση ή όχι είναι οι οφειλές της επιχείρησης. Οι οφειλές της επιχείρησης είναι πάρα πολύ μεγάλες και θεωρώ σήμερα με την κερδοφορία που έχουμε (ζημίες), είναι αδύνατον να πληρωθούν. Οι οφειλές της επιχείρησης είναι οι παρακάτω :
Προς προμηθευτές 225.321,01 €
Προς Πιστωτές διάφορους 307.684,70 €
α. Εργαζόμενους της επιχ/σης 200.386,90 €
β. Επιταγές Πληρωτέες 79.214,14 €
γ. Λοιπές βραχ/σμες υποχρ/σεις 28.083,66 €
Προς Ελληνικό Δημόσιο 258.714,90 €
βεβαιωμένα στο δημόσιο 120.668,28 € επι πλέον ΦΠΑ που δεν 93.620,58 €
είναι βεβαιωμένος στο δημόσιο
ΦΜΥ 44.426,04 €
Προς ΙΚΑ 892.073,85 € έως 31/10/2014
Προς τρίτους 25.983,14 €
Συνολικό οφειλόμενο ποσό 1.709.777,60 €
ΦΜΥ 44.426,04 €
Προς ΙΚΑ 892.073,85 € έως 31/10/2014
Προς τρίτους 25.983,14 €
Συνολικό οφειλόμενο ποσό 1.709.777,60 €
Προς τους εργαζόμενους, το δημόσιο και το ΙΚΑ (200.386,90 + 258.714,90 + 892.073,85) το οφειλόμενο ποσό ανέρχεται στο ποσό των 1.351175,65 €, Ας πούμε ότι λειτουργούμε την επιχείρηση, όποια ρύθμιση και να κάνουμε δεν πρόκειται να πληρωθεί από την επιχείρηση, διότι δεν έχει ούτε ένα ευρώ κέρδος ,αλλά και σε 72 δόσεις να γίνουν η δόση δεν θα είναι λιγότερο 15000 με 20000 τον μήνα, ποσό απαγορευτικό για την επιχείρηση.
Οι δε απαιτήσεις της επιχείρησης είναι οι παρακάτω
ΔΗΚΕΔΕ 200789,15 €
Γηροκομείο 70.948,81 €
Εθνικό Ίδρυμα 5.984,30 €
Καπή Έδεσσας 4.071,14 €
Περιφ. Κεντρικής Μακεδονίας 3.630,09 €
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 2.521,13
και
Πάροχοι έργου υπο 87.900,00 €
Σύνολο Απαιτήσεων 375.844,62 €
Θα πρέπει να πούμε ότι σίγουρα δεν θα εισπραχθούν όλες οι απαιτήσεις, αλλά και όλες να εισπραχθούν υπολείπονται κατά πολύ των υποχρεώσεων της επιχείρησης.
Άρα κάποιος άλλος θα πρέπει να πληρώσει τις οφειλές αυτές και δεν είναι άλλος από τον δήμο. Και η περίπτωση αυτή να γίνει να τα πληρώσει ο δήμος, σε μερικά χρόνια θα δημιουργήσουμε αντίστοιχες οφειλές εφόσον η Επιχείρηση δεν περάσει σε κερδοφορία και θα πρέπει πάλι κάποιος άλλος να τις πληρώσει και πάλι ο δήμος (οι δημότες). Διότι εάν δεν πληρωθούν εγκυμονεί κίνδυνος ευθυνών (αστικές και ποινικές) και για τους πρώην προέδρους αλλά και για τον σημερινό έναντι του δημοσίου και έναντι του ΙΚΑ .
Κατόπιν όλων των παραπάνω πρέπει η διοίκηση της επιχείρησης και κατ επέκταση το δημοτικό συμβούλιο να αναλογιστεί όλα τα παραπάνω και να πάρει την απόφαση με το λιγότερο κόστος, που εάν θέλετε την γνώμη μου δεν είναι άλλη από την λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης και σας ανφε΄ρω τους λόγους Σύμφωνα με την εγκύκλιο 10819/2007 του υπουργείου Εσωτερικών στην παράγραφο 1.7 με θέμα «Συγχώνευση, διάσπαση, λύση Α.Ε των ΟΤΑ », αναφέρει, Οι κοινές ανώνυµες εταιρείες ΟΤΑ συγχωνεύονται, διασπώνται και λύονται σύµφωνα µε τις οικείες διατάξεις του ν. 2190/1920, όπως ισχύει.
αα. Άρθρο 47 Διάλυση και εκκαθάριση.
Σε περίπτωση που το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, όπως προσδιορίζονται στο υπόδειγμα ισολογισμού που προβλέπεται από το άρθρο 42γ, γίνει κατώτερο από το μισό (1/2) του μετοχικού κεφαλαίου, το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση, μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρείας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου», όπως είναι η αύξηση κεφαλαίου.
Προβλέπεται επίσης ρητά η υποχρεωτική λύση κοινής ανώνυµης εταιρίας ΟΤΑ εφόσον: ββ) Για τρεις συνεχείς αυτοτελείς εταιρικές χρήσεις µετά την πάροδο διετίας από την ίδρυσή τους ή από τον χρόνο προσαρμογής τους είναι ζημιογόνες,
Σύμφωνα με τον 2190/1920 νόμο των Α.Ε θα πρέπει να προβεί άμεσα σε αύξηση κεφαλαίου ύψους όχι λιγότερο από 700.000,00 € για να μην μπει στην διαδικασία της λύσης και εκκαθάρισης.
Καλά θα αυξήσει το κεφάλαιο της εταιρίας με το ποσό των 700.000,00 € , όμως με την κερδοφορία τι θα γίνει; Μετά από δύο τρία χρόνια πάλι θα αυξήσουμε το κεφάλαιο με το ίδιο ποσό; Πιστεύω δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα τόσο μεγάλου ύψους για να καλύψουν τις ζημίες της επιχείρησης, όπου μετά από λίγο χρονικό διάστημα να έχουμε πάλι το ίδιο πρόβλημα. Και καλά θα γίνει αυτό εφ όσον υπάρχουν χρήματα και γίνει η αύξηση κεφαλαίου, με τις τρεις συνεχόμενες χρήσης που έχουμε ζημίες, πως θα τις καλύψουμε; Όποιος θέλει στέλνει μια επιστολή στην αποκεντρωμένη και καταγγέλλει την εταιρία και η αποκεντρωμένη είναι υποχρεωμένη να πάει την εταιρία σε διαδικασία εκκαθάρισης και λύσης. Άρα και η αύξηση που θα γίνει θα πάει στα χαμένα.
Όμως όποια απόφαση και να πάρετε θα πρέπει να την υλοποιήσετε άμεσα πριν περάσει ο χειμώνας, διότι τότε η ζημία θα αυξηθεί με το κόστος μισθοδοσίας περίπου πέντε μηνών. Θεωρώ στην περίπτωση αυτήν η διοίκηση θα πρέπει να σκεφθεί μόνο το οικονομικό κόστος και όχι το πολιτικό. Η λογική να κάνει κοινωνική πολιτική με ζημία περίπου 250.000,00 € τον χρόνο νομίζω δεν ευσταθεί. Την χρήση 2012 είχαμε ζημία 364997,97 €, την χρήση 2013 είχαμε ζημία 192283,36 € και το πρώτο δεκάμηνο 2014 προ αποσβέσεων έχουμε ζημία 239.176,51 €. Πιστεύω δεν μπορεί να λειτουργήσει η επιχείρηση , διότι και αύξηση του τζίρου με την σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να υπάρχει και δραστική μείωση των αμοιβών των εργαζομένων δεν μπορεί να γίνει εφ όσον δεν το θέλουν οι εργαζόμενοι και σε όλες τις συζητήσεις που έχουν γίνει και σήμερα και στο παρελθόν οι εργαζόμενοι δεν πρότειναν κάτι τέτοιο».
ΔΗΚΕΔΕ 200789,15 €
Γηροκομείο 70.948,81 €
Εθνικό Ίδρυμα 5.984,30 €
Καπή Έδεσσας 4.071,14 €
Περιφ. Κεντρικής Μακεδονίας 3.630,09 €
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 2.521,13
και
Πάροχοι έργου υπο 87.900,00 €
Σύνολο Απαιτήσεων 375.844,62 €
Θα πρέπει να πούμε ότι σίγουρα δεν θα εισπραχθούν όλες οι απαιτήσεις, αλλά και όλες να εισπραχθούν υπολείπονται κατά πολύ των υποχρεώσεων της επιχείρησης.
Άρα κάποιος άλλος θα πρέπει να πληρώσει τις οφειλές αυτές και δεν είναι άλλος από τον δήμο. Και η περίπτωση αυτή να γίνει να τα πληρώσει ο δήμος, σε μερικά χρόνια θα δημιουργήσουμε αντίστοιχες οφειλές εφόσον η Επιχείρηση δεν περάσει σε κερδοφορία και θα πρέπει πάλι κάποιος άλλος να τις πληρώσει και πάλι ο δήμος (οι δημότες). Διότι εάν δεν πληρωθούν εγκυμονεί κίνδυνος ευθυνών (αστικές και ποινικές) και για τους πρώην προέδρους αλλά και για τον σημερινό έναντι του δημοσίου και έναντι του ΙΚΑ .
Κατόπιν όλων των παραπάνω πρέπει η διοίκηση της επιχείρησης και κατ επέκταση το δημοτικό συμβούλιο να αναλογιστεί όλα τα παραπάνω και να πάρει την απόφαση με το λιγότερο κόστος, που εάν θέλετε την γνώμη μου δεν είναι άλλη από την λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης και σας ανφε΄ρω τους λόγους Σύμφωνα με την εγκύκλιο 10819/2007 του υπουργείου Εσωτερικών στην παράγραφο 1.7 με θέμα «Συγχώνευση, διάσπαση, λύση Α.Ε των ΟΤΑ », αναφέρει, Οι κοινές ανώνυµες εταιρείες ΟΤΑ συγχωνεύονται, διασπώνται και λύονται σύµφωνα µε τις οικείες διατάξεις του ν. 2190/1920, όπως ισχύει.
αα. Άρθρο 47 Διάλυση και εκκαθάριση.
Σε περίπτωση που το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, όπως προσδιορίζονται στο υπόδειγμα ισολογισμού που προβλέπεται από το άρθρο 42γ, γίνει κατώτερο από το μισό (1/2) του μετοχικού κεφαλαίου, το Διοικητικό Συμβούλιο υποχρεούται να συγκαλέσει τη Γενική Συνέλευση, μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρείας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου», όπως είναι η αύξηση κεφαλαίου.
Προβλέπεται επίσης ρητά η υποχρεωτική λύση κοινής ανώνυµης εταιρίας ΟΤΑ εφόσον: ββ) Για τρεις συνεχείς αυτοτελείς εταιρικές χρήσεις µετά την πάροδο διετίας από την ίδρυσή τους ή από τον χρόνο προσαρμογής τους είναι ζημιογόνες,
Σύμφωνα με τον 2190/1920 νόμο των Α.Ε θα πρέπει να προβεί άμεσα σε αύξηση κεφαλαίου ύψους όχι λιγότερο από 700.000,00 € για να μην μπει στην διαδικασία της λύσης και εκκαθάρισης.
Καλά θα αυξήσει το κεφάλαιο της εταιρίας με το ποσό των 700.000,00 € , όμως με την κερδοφορία τι θα γίνει; Μετά από δύο τρία χρόνια πάλι θα αυξήσουμε το κεφάλαιο με το ίδιο ποσό; Πιστεύω δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα τόσο μεγάλου ύψους για να καλύψουν τις ζημίες της επιχείρησης, όπου μετά από λίγο χρονικό διάστημα να έχουμε πάλι το ίδιο πρόβλημα. Και καλά θα γίνει αυτό εφ όσον υπάρχουν χρήματα και γίνει η αύξηση κεφαλαίου, με τις τρεις συνεχόμενες χρήσης που έχουμε ζημίες, πως θα τις καλύψουμε; Όποιος θέλει στέλνει μια επιστολή στην αποκεντρωμένη και καταγγέλλει την εταιρία και η αποκεντρωμένη είναι υποχρεωμένη να πάει την εταιρία σε διαδικασία εκκαθάρισης και λύσης. Άρα και η αύξηση που θα γίνει θα πάει στα χαμένα.
Όμως όποια απόφαση και να πάρετε θα πρέπει να την υλοποιήσετε άμεσα πριν περάσει ο χειμώνας, διότι τότε η ζημία θα αυξηθεί με το κόστος μισθοδοσίας περίπου πέντε μηνών. Θεωρώ στην περίπτωση αυτήν η διοίκηση θα πρέπει να σκεφθεί μόνο το οικονομικό κόστος και όχι το πολιτικό. Η λογική να κάνει κοινωνική πολιτική με ζημία περίπου 250.000,00 € τον χρόνο νομίζω δεν ευσταθεί. Την χρήση 2012 είχαμε ζημία 364997,97 €, την χρήση 2013 είχαμε ζημία 192283,36 € και το πρώτο δεκάμηνο 2014 προ αποσβέσεων έχουμε ζημία 239.176,51 €. Πιστεύω δεν μπορεί να λειτουργήσει η επιχείρηση , διότι και αύξηση του τζίρου με την σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να υπάρχει και δραστική μείωση των αμοιβών των εργαζομένων δεν μπορεί να γίνει εφ όσον δεν το θέλουν οι εργαζόμενοι και σε όλες τις συζητήσεις που έχουν γίνει και σήμερα και στο παρελθόν οι εργαζόμενοι δεν πρότειναν κάτι τέτοιο».
«Η Α.Ε. είναι το μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης στον Δήμο. Δεν συντρέχουν λόγοι και στην τελική μόνο ο υπουργός μπορεί να την κλείσει».
Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, Αντώνης Ρυσάφης στην τοποθέτηση του τόνισε ότι η Α.Ε είναι το μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης του Δήμου Έδεσσας «Πιστεύω ότι είναι άκυρο να ψηφίσουμε σήμερα, θα συμφωνήσω εν μέρη με τους προλαλήσαντες. Αυτό γίνεται με τις Α.Ε. είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να μεταφέρονται δηλαδή τα χρέη στους μετόχους. Πρέπει να αποκαταστήσουμε το κύρος που έχουν οι πολιτικοί από τις αποφάσεις που παίρνουμε. Δεν θέλω η εταιρεία να μπει σε εκκαθάριση. Η Α.Ε. είναι το μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης στον Δήμο. Δεν συντρέχουν λόγοι και στην τελική μόνο ο υπουργός μπορεί να την κλείσει».
Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, Αντώνης Ρυσάφης στην τοποθέτηση του τόνισε ότι η Α.Ε είναι το μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης του Δήμου Έδεσσας «Πιστεύω ότι είναι άκυρο να ψηφίσουμε σήμερα, θα συμφωνήσω εν μέρη με τους προλαλήσαντες. Αυτό γίνεται με τις Α.Ε. είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να μεταφέρονται δηλαδή τα χρέη στους μετόχους. Πρέπει να αποκαταστήσουμε το κύρος που έχουν οι πολιτικοί από τις αποφάσεις που παίρνουμε. Δεν θέλω η εταιρεία να μπει σε εκκαθάριση. Η Α.Ε. είναι το μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης στον Δήμο. Δεν συντρέχουν λόγοι και στην τελική μόνο ο υπουργός μπορεί να την κλείσει».
«Η πρόταση μου είναι να βρεθούν τα 700.000ευρώ και όχι το 1.700.000ευρώ συν τις αποζημιώσεις, προκειμένου να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου»
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Σόντρας τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούν στην λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης και ότι οι εργαζόμενοι και ο Δήμος θα πρέπει να αφήσουν την επιχείρηση να λειτουργήσει. «Έχουμε δύο επιλογές η πρώτη είναι να βρούμε 700.000,00ευρώ προκειμένου να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η δεύτερη είναι να βρεθούν 1.700.000,00 ευρώ για να προχωρήσουμε σε λύση και εκκαθάριση της εταιρίας. Αν μπορούμε να βρούμε το 1.700.000,00ευρώ γιατί δεν βρίσκουμε τα 700.000ευρώ. Με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα βρεθεί λύση. Οι εργαζόμενοι και ο δήμος θα πρέπει να αφήσουν την επιχείρηση να λειτουργήσει. Η πρόταση μου είναι να βρεθούν τα 700.000ευρώ και όχι το 1.700.000ευρώ συν τις αποζημιώσεις, προκειμένου να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, να έχουμε σωστή λειτουργία της επιχείρησης. Σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούμε στην λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης»
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Σόντρας τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούν στην λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης και ότι οι εργαζόμενοι και ο Δήμος θα πρέπει να αφήσουν την επιχείρηση να λειτουργήσει. «Έχουμε δύο επιλογές η πρώτη είναι να βρούμε 700.000,00ευρώ προκειμένου να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η δεύτερη είναι να βρεθούν 1.700.000,00 ευρώ για να προχωρήσουμε σε λύση και εκκαθάριση της εταιρίας. Αν μπορούμε να βρούμε το 1.700.000,00ευρώ γιατί δεν βρίσκουμε τα 700.000ευρώ. Με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα βρεθεί λύση. Οι εργαζόμενοι και ο δήμος θα πρέπει να αφήσουν την επιχείρηση να λειτουργήσει. Η πρόταση μου είναι να βρεθούν τα 700.000ευρώ και όχι το 1.700.000ευρώ συν τις αποζημιώσεις, προκειμένου να γίνει η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, να έχουμε σωστή λειτουργία της επιχείρησης. Σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούμε στην λύση και εκκαθάριση της επιχείρησης»

Επιστολή Εργαζομένων
«Οι Καταρράκτες Έδεσσας είναι η ψυχή και το αιώνιο σύμβολο της πόλης. Με βάση το κέντρο Καταρράκτες ιδρύθηκε η Δημοτική Επιχείρηση «Καταρράκτες ‘Εδεσσας» που στήριξε διαχρονικά την τουριστική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της Έδεσσας και όλης της Ορεινής Πέλλας. Η πολιτική όμως που ακολουθεί, σταθερά τα τελευταία χρόνια, ο Δήμαρχος Έδεσσας και η παράταξη του, οδηγεί στο θάνατο της επιχείρησης.
Τα 50 έτη «βιωσιμότητα» που έδειξε η μελέτη «διάλυσης» της Δημοτικής Επιχείρησης από την οποία προέκυψε η Τουριστική ΑΕ φαίνεται να τέλειωσαν πολύ γρήγορα. Σήμερα όλα δείχνουν πως τελικός στόχος είναι το κλείσιμο της επιχείρησης προκειμένου να εξασφαλιστεί η επέλαση στα δημόσια αγαθά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί μια πολιτική που αφήνει όλα όσα βρίσκονται στην περιοχή καταρρακτών στο έλεος του Θεού.
Οι εργαζόμενοι χτύπησαν το καμπανάκι του κινδύνου από το 2011, αλλά δεν εισακούσθηκαν.
Στις 3.12.2014 το αμφιβόλου νομιμότητας Δ.Σ. της Επιχείρησης αποφάσισε να οδηγήσει σε λύση και εκκαθάριση την Τουριστική ΑΕ, δηλαδή να κλείσει το Κέντρο Καταρράκτες και το αναψυκτήριο της πλατείας Τημενιδών και ταυτόχρονα να απολύσει γρήγορα 19 εργαζόμενους που είναι απλήρωτοι για πολλούς μήνες με την αιτιολογία ότι υπάρχουν τρεις συνεχόμενοι αρνητικοί (ζημιογόνοι) ισολογισμοί και αυτό που διαδίδει εντέχνως στη πόλη της Έδεσσας είναι ότι η επιχείρηση δεν βγαίνει οικονομικά..
Ζητάμε άμεσο έλεγχο με τη συνδρομή των δικαστικών αρχών, διότι πίσω από το κλείσιμο κρύβεται μια προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών πολιτικών προσώπων και τρίτων που έφεραν την επιχείρηση σε αυτό το τέλμα. Το πιο σημαντικό φυσικό αξιοθέατο στην Β. Ελλάδα εγκαταλείπεται. Το κέντρο Καταρράκτες αφήνεται στην τύχη του. Καλούμε τους πολίτες της Έδεσσας και όλους τους φορείς της πόλης να στηρίζουν την προσπάθεια. Η υπόθεση της Δημοτικής Επιχείρησης Καταρράκτες πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του εδεσσαϊκού Λαού…
Εργαζόμενοι στους Καταρράκτες της Έδεσσας που δίνουν λόγο στους πολίτες της Έδεσσας».
Υ.Γ. συντάκτη
Τα μέλη της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Έδεσσας, δεν έχουν καταλάβει την οικονομική κατάσταση της Επιχείρησης γι αυτό και επιμένουν σε άλλες λύσεις.
Δεν είναι εύκολο σήμερα να βρεις 700000 για να κάνεις αύξηση κεφαλαίου διότι ο προϋπολογισμός θα πρέπει να είναι ισοσκελισμένος και εάν δεν βρεις να τα καλύψεις, τότε θα σου αφαιρέσουν το ποσό από την ΚΑΠ σου, άρα θα πάρεις λιγότερα χρήματα και δεν θα έχεις να πληρώσεις την μισθοδοσία σου σαν δήμος, αλλά και τις ρυθμίσεις που έχει αναλάβει. Το 1.300.000 ευρώ που θα αναλάβεις επειδή το περισσότερο είναι σε δημόσιο και ΙΚΑ μπορείς να κάνεις ρύθμιση σε 72 δόσεις, όπου θα πληρώνεις περίπου 200.000 τον χρόνο. Εάν λάβεις υπ όψιν ότι θα έχεις και κάποια έσοδα από την χρήση του καταστήματος, άρα χρειάζονται πολύ λιγότερο από 200.000. Επίσης δεν έχουν καταλάβει ότι νομικά η Επιχείρηση δεν έχει αύριο και η λογική ας την κλείσει ο υπουργός, είναι για άλλες εποχές του παρελθόντος, σήμερα ηρωισμοί δεν γίνονται και όποιος αιρετός θελήσει να πάει κόντρα στον νόμο είτε αυτός είναι δήμαρχος, είτε είναι αντιδήμαρχος κινδυνεύει να πάει φυλακή και νομίζω κανένας δεν θα το ήθελε.
Επίσης, οι εργαζόμενοι σε κανένα σημείο της συζήτησης δεν έκαναν πρόταση για μείωση των αμοιβών τους, όταν όλοι πλέον στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα δέχθηκαν μείωση των αμοιβών τους το λιγότερο 50%, δείγμα καλής θέλησης και προσφοράς δικής τους για να μείνει σε λειτουργία η Επιχείρηση.
Σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η τύχη των εργαζομένων, όμως η άποψη που πρέπει να κυριαρχήσει είναι να καθίσουν με τον δήμο και να δουν πως μπορούν να υποστούν την λιγότερη ζημία, διότι και αυτοί έχουν οικογένειες και πρέπει κάποτε να σταματήσει το μαρτύριο τους, διότι από δηλώσεις τους το 2009 τους οδήγησαν άλλοι στην εταιρία και όχι στην ΔΗΚΕΔΕ με αποτέλεσμα σήμερα να χάσουν τις δουλειές τους.
Τέλος, ας βάλουν κάποτε οι αιρετοί το συμφέρον των δημοτών πάνω από το πολιτικό κόστος τους.
Τα μέλη της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Έδεσσας, δεν έχουν καταλάβει την οικονομική κατάσταση της Επιχείρησης γι αυτό και επιμένουν σε άλλες λύσεις.
Δεν είναι εύκολο σήμερα να βρεις 700000 για να κάνεις αύξηση κεφαλαίου διότι ο προϋπολογισμός θα πρέπει να είναι ισοσκελισμένος και εάν δεν βρεις να τα καλύψεις, τότε θα σου αφαιρέσουν το ποσό από την ΚΑΠ σου, άρα θα πάρεις λιγότερα χρήματα και δεν θα έχεις να πληρώσεις την μισθοδοσία σου σαν δήμος, αλλά και τις ρυθμίσεις που έχει αναλάβει. Το 1.300.000 ευρώ που θα αναλάβεις επειδή το περισσότερο είναι σε δημόσιο και ΙΚΑ μπορείς να κάνεις ρύθμιση σε 72 δόσεις, όπου θα πληρώνεις περίπου 200.000 τον χρόνο. Εάν λάβεις υπ όψιν ότι θα έχεις και κάποια έσοδα από την χρήση του καταστήματος, άρα χρειάζονται πολύ λιγότερο από 200.000. Επίσης δεν έχουν καταλάβει ότι νομικά η Επιχείρηση δεν έχει αύριο και η λογική ας την κλείσει ο υπουργός, είναι για άλλες εποχές του παρελθόντος, σήμερα ηρωισμοί δεν γίνονται και όποιος αιρετός θελήσει να πάει κόντρα στον νόμο είτε αυτός είναι δήμαρχος, είτε είναι αντιδήμαρχος κινδυνεύει να πάει φυλακή και νομίζω κανένας δεν θα το ήθελε.
Επίσης, οι εργαζόμενοι σε κανένα σημείο της συζήτησης δεν έκαναν πρόταση για μείωση των αμοιβών τους, όταν όλοι πλέον στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα δέχθηκαν μείωση των αμοιβών τους το λιγότερο 50%, δείγμα καλής θέλησης και προσφοράς δικής τους για να μείνει σε λειτουργία η Επιχείρηση.
Σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η τύχη των εργαζομένων, όμως η άποψη που πρέπει να κυριαρχήσει είναι να καθίσουν με τον δήμο και να δουν πως μπορούν να υποστούν την λιγότερη ζημία, διότι και αυτοί έχουν οικογένειες και πρέπει κάποτε να σταματήσει το μαρτύριο τους, διότι από δηλώσεις τους το 2009 τους οδήγησαν άλλοι στην εταιρία και όχι στην ΔΗΚΕΔΕ με αποτέλεσμα σήμερα να χάσουν τις δουλειές τους.
Τέλος, ας βάλουν κάποτε οι αιρετοί το συμφέρον των δημοτών πάνω από το πολιτικό κόστος τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου