Τρίτη, 9 Απριλίου 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ/ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΔΕΣΣΑΪΚΗΣ: Θα παρακαλούσαμε να μας απαντήσετε στην ακόλουθη ερώτηση:
Η απώλεια του Πανεπιστημιακού Τμήματος το 2013 είναι γεγονός ότι πλήγωσε την Έδεσσα, σε επίπεδο γοήτρου, ως πρωτεύουσα αλλά κυρίως οικονομικά.

Πώς κρίνετε και ποιά είναι η θέση του Συνδυασμού σας στις προσπάθειες που καταβάλλει, εσχάτως, η βουλευτής του Νομού μας Θ. Τζάκρη για την εγκατάσταση και λειτουργία δύο νέων τμημάτων ΑΕΙ στην Έδεσσα, ένα από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και ένα από το Διεθνές Πανεπιστήμιο.

Θεωρείτε ότι η πόλη διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές κτιριακά και είναι έτοιμη να υποδεχθεί ξανά τμήματα
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεδομένου ότι στο κτίριο του πρωην ΑΕΙ έχει στεγαστεί πλέον το 9ο Δημοτικό Σχολείο;
Γενικότερα θεωρείτε ότι πρέπει η πόλη και ο Δήμος να διεκδικήσουν και αλλού είδους σχολές μεταλυκειακού επιπέδου (ΤΕΙ, ΟΑΕΔ κλπ) για την εκπαιδευτική αναβάθμιση του τόπου αλλά και τα οικονομικά οφέλη από τον ερχομό εκατοντάδων σπουδαστών;
Τέλος πιστεύετε ότι επαρκούν οι υπάρχουσες σχολικές κτιριακές υποδομές στην πόλη ή χρειάζονται βελτιώσεις και ενδεχομένως κατασκευή νέων σχολείων σε κάποιες βαθμίδες;

ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ: Απαντώντας στην ερώτησή σας θα λέγαμε ότι το κλείσιμο της σχολής πλήγωσε τον κόσμο της Έδεσσας και όχι την δημοτική αρχή που δεν διεκδίκησε έγκαιρα και οργανωμένα για να αποτρέψει ένα γεγονός που όλα τα σημάδια έδειχναν ότι θα συμβεί. Το οικονομικό αποτύπωμα της σχολής στην πόλη μας χαρακτηρίζεται μικρό καθώς ελάχιστοι φοιτητές έμεναν και δραστηριοποιούνταν σε αυτήν. Η σχολή στήθηκε στο πόδι χωρίς να λάβει υπόψη τον σημαντικότερο παράγοντα, τα δυναμικά χαρακτηριστικά της περιοχής μας.

Ειδικότερα:

Η εκάστοτε κυβέρνηση για τους δικούς της κάθε φορά λόγους μπορεί να υπόσχεται την έλευση σχολών. Πρέπει όμως εμείς σήμερα με την δέουσα σοβαρότητα στα πλαίσια ενός συνολικού σχεδιασμού, να διεκδικήσουμε σθεναρά την ίδρυση πανεπιστημιακών τμημάτων και άλλων σχολών μεταλυκειακού επιπέδου λαμβάνοντας υπόψιν τις σημαντικές παραμέτρους που αφορούν στα βασικά χαρακτηριστικά του τόπου μας, ώστε οι μελλοντικοί φοιτητές να βιώσουν και να παρατείνουν την διαμονή τους στην περιοχή μας. 
Ποια είναι αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά; 
Α. Η ποιοτική αγροτική παραγωγή
Διεκδικούμε την ίδρυση τμήματος Γεωπονίας καθώς υπάρχουν οι προϋποθέσεις για έρευνα και ανάπτυξη χάρη στα τοπικά προϊόντα του πρωτογενούς μας τομέα. 
Β. Το νερό, με λίμνες, ποτάμια και ιχθυογεννητικό σταθμό
Διεκδικούμε την ίδρυση τμήματος ιχθυοκαλλιεργειών αξιοποιώντας τον υδάτινο πλούτο της περιοχής μας, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες ανάπτυξης για τον τόπο με την επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων του ιχθυογεννητικού σταθμού, τον εμπλουτισμό της λίμνης ΑΓΡΑ -ΒΡΥΤΤΩΝ – ΝΗΣΙΟΥ με καραβίδες, τις λίμνες της Βεγορίτιδας με κορύγονο, των ποταμών της περιοχής με την κόκκινη πέστροφα, τον οξύρυγχο και άλλα είδη ψαριών του γλυκού νερού δίνοντας ανάσα στην τοπική οικονομία, θέσεις εργασίας με παραγωγή εξαιρετικών καινοτόμων προϊόντων. 
Γ. Το φυσικό περιβάλλον εξαιρετικού κάλλους 
Διεκδικούμε την ίδρυση τμήματος τουριστικής ανάπτυξης που θα δώσει προοπτική στο ανεκμετάλλευτο τουριστικό μας προϊόν και θα κάνει την περιοχή μας τουριστικό πόλο έλξης, δίνοντας στους νέους φοιτητές δυνατότητα να ασχοληθούν ακαδημαϊκά με όφελος για την τοπική οικονομία. 
Όσον αφορά τη δυνατότητα στέγασης των πανεπιστημιακών τμημάτων, Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ έχει κάνει καταγραφή των ακινήτων και των χρήσεων αυτών με βασικό συμπέρασμα ότι υποδομές υπάρχουν. Πολιτική βούληση έως τώρα δεν υπήρξε ποτέ. Αν λοιπόν το διακύβευμα είναι η άμεση εγκατάσταση ενός πανεπιστημιακού τμήματος σήμερα, ο μόνος κατάλληλος χώρος που πληροί τις προδιαγραφές και τις προϋποθέσεις, αφού ανακαινίστηκε πρόσφατα με αυτόν τον σκοπό, είναι προφανώς ο χώρος του 9ου δημοτικού σχολείου Έδεσσας.
Σημειώνουμε βέβαια ότι ένας τέτοιος σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει με γνώμονα πρωτίστως τις ανάγκες των μαθητών του εν λόγω δημοτικού σχολείου. Δεν είναι δυνατόν να μπουν σε ομηρία για άλλη μια φορά οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου αυτού λόγω ελλιπούς σχεδιασμού της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Εφόσον λοιπόν υπάρξουν οι προϋποθέσεις συστέγασης πανεπιστημιακού τμήματος στον χώρο του 9ου δημοτικού η μόνη εφικτή λύση για άμεση εγκατάσταση είναι τα πανεπιστημιακά τμήματα να φιλοξενηθούν προσωρινά στο συγκεκριμένο κτήριο. Παράλληλα όμως, θα πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ανέγερση κτηριακών εγκαταστάσεων σε ήδη ενδεδειγμένο χώρο που μπορεί να επιλεγεί και οι οποίες θα είναι ικανές να στεγάσουν περισσότερα του ενός τμήματα αποτελώντας την έδρα μελλοντικών πανεπιστημιακών τμημάτων. 
Θα πρέπει όμως με σοβαρότητα να πούμε πως ανάλογες υποσχέσεις για αύξηση και ίδρυση σχολών έχουν λάβει όλες οι γειτονικές πόλεις χωρίς να υλοποιηθούν. Πιστεύουμε ακράδαντα πως κανένα αποτέλεσμα δεν θα μπορέσει να υπάρξει χωρίς την κοινή και ανιδιοτελή ένωση όλων των εμπλεκομένων φορέων και αρχών στα πλαίσια της διεκδίκησης και χωρίς να ληφθούν υπόψιν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, όπως αναφέρονται παραπάνω. Και για να οργανωθεί αυτό αποτελεσματικά, η δημοτική αρχή πρέπει να αναλάβει τον καθοριστικό ρόλο του συντονισμού της όλης προσπάθειας. 
Ο προγραμματισμός και η καταγραφή που έχουμε κάνει τα 6 τελευταία χρόνια μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσουμε στο τρίπτυχο γνώση – σχέδιο - ανθρώπινο δυναμικό. Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ διαθέτει τις παραπάνω προϋποθέσεις. Καλούμε τον κόσμο να μας εμπιστευτεί και να συστρατευτεί μαζί μας στον αγώνα για την διεκδίκηση του οράματος αυτού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου