Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020

Κοινοβουλευτική Ομάδα ΚΚΕ : Η Παιδεία και η Υγεία για να αυξηθούν οι πόροι που θα στηρίξουν την «ανάπτυξη» και την «ανταγωνιστικότητα» των επιχειρηματικών ομίλων


Κατάργηση Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο Λύκειο - Έντονες αντιδράσεις ...
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο


      Οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών μαθημάτων βρίσκονται σε αναβρασμό καθώς με το ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 2338 /15 Ιουνίου 2020 /ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ όπου ορίζεται το Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου και το Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου, καταργούνται
τα μαθήματα επιλογής των Εικαστικών, της Μουσικής και των Στοιχείων Θεατρολογίας από την Α’ Λυκείου, όπως επίσης του Ελεύθερου Σχεδίου και του Γραμμικού Σχεδίου από τη Γ’ Λυκείου.
      Η κυβέρνηση κρίνει ως επαρκείς τις ώρες διδασκαλίας καλλιτεχνικών μαθημάτων στις δύο πρώτες βαθμίδες και προβάλλει ως δικαιολογία για την κατάργησή τους στο Λύκειο «τη μικρή συμμετοχή μαθητών του Λυκείου σε καλλιτεχνικά μαθήματα και τη σποραδικότητα στη διδασκαλία». Αποκρύπτει δηλαδή ότι οι μαθητές του Λυκείου αποθαρρύνονται να επιλέξουν καλλιτεχνικά μαθήματα επιλογής, καθώς θα επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του Υπουργείου με επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών. Αν παρ’ όλα αυτά κάποιοι μαθητές επιλέγουν καλλιτεχνικά μαθήματα, τις περισσότερες φορές δεν μπορεί να δημιουργηθεί τμήμα, γιατί αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη εκπαιδευτικού του καλλιτεχνικού κλάδου με διαθέσιμο ωράριο. Τέτοιοι εκπαιδευτικοί σπανίζουν στο σχολείο, καθώς έχουν καταργηθεί οι οργανικές θέσεις για τα μαθήματα επιλογής, οπότε οι μαθητές εξωθούνται να επιλέξουν άλλα μαθήματα με κριτήριο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με διαθέσιμο ωράριο, αρμόδιοι να τα διδάξουν ως δεύτερη ή τρίτη ανάθεση. Ακόμη μάλιστα κι εκεί που υπάρχουν οργανικές θέσεις, αυτές δεν καλύπτονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 201 οργανικά κενά σε διδάσκοντες μάλιστα που υπήρχαν τον Αύγουστο του 2019, μέχρι σήμερα καλύφθηκε μόνο το 48%.
      Με το ίδιο σαθρό επιχείρημα της μικρής συμμετοχής η κυβέρνηση φτάνει να καταργεί ακόμη και το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο από τη Γ΄ Λυκείου, μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές .
      Σαν αποτέλεσμα της παραπάνω απόφασης του Υπουργείου ένας μεγάλος αριθμός μαθητών που προσανατολίζονται σε σπουδές σχετικές μες τις Τέχνες (Αρχιτεκτονικές Σχολές, Πολυτεχνικές Σχολές, Ανώτατες Σχολές Καλών Τεχνών, Πανεπιστημιακές Σχολές Διακόσμησης, Γραφιστικής, Πολυμέσων, βιομηχανικού σχεδίου κλπ Καλλιτεχνικά Τμήματα κ.α.) έχει αποκλειστικό δρόμο το φροντιστήριο και την ιδιωτική εκπαίδευση.
      Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η στάση της κυβέρνησης – ευθυγραμμισμένη με εκείνη των προηγούμενων κυβερνήσεων - υπαγορεύεται από την ανάγκη μείωσης των δαπανών σε κρίσιμους τομείς όπως η Παιδεία και η Υγεία για να αυξηθούν οι πόροι που θα στηρίξουν την «ανάπτυξη» και την «ανταγωνιστικότητα» των επιχειρηματικών ομίλων, υποχρεώνοντας τους γονείς να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να εξασφαλίσουν τη μόρφωση των παιδιών τους. Πρόκειται για μια καθαρά ταξική πολιτική που εντείνει τους φραγμούς στη μόρφωση για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της τάσης για συρρίκνωση της γενικής παιδείας στο σημερινό σχολείο και της υποκατάστασής της με τις αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες που επιζητά η «αγορά» σε αντίθεση με την ανάγκη για σφαιρική διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότητας, στην οποία συνεισφέρουν και τα μαθήματα τέχνης.
      Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι στις μέρες μας υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο γενικής μόρφωσης, που μαζί με τη γνώση θα οργανώνει και τον συναισθηματικό κόσμο των μαθητών. Ένα σχολείο όπου η αισθητική αγωγή και η τέχνη θα διαπερνούν όλο το πρόγραμμά του σε ένα συνδυασμό θεωρίας και πράξης με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των πλευρών του ανθρώπινου ψυχισμού, που ανάμεσά τους ουσιαστική θέση κατέχουν η συναισθηματική νοημοσύνη, η δημιουργικότητα και η φαντασία. 

Με βάση τα πιο πάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός,
·        Αν θα καλύψει όλες τις οργανικές θέσεις, αλλά και όλα τα σχολεία με εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων ΠΕ08 και αν θα αναθεωρήσει τη θέση της για τα καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο καλύπτοντας στο ωρολόγιο πρόγραμμα και των τριών τάξεων του Λυκείου την ανάγκη συνέχειας στην καλλιτεχνική εκπαίδευση για τους μαθητές που προσανατολίζονται σε σχετικές με την τέχνη σχολές,
·        Αν θα λάβει μέτρα για την επικοινωνία και δημιουργική σχέση με την τέχνη όλων των μαθητών χαρακτηρίζοντας τα μαθήματα τέχνης ως εργαστηριακά φροντίζοντας για τις απαιτούμενες εργαστηριακές υποδομές και προσλήψεις μόνιμων καθηγητών ΠΕ08.

Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Γκιόκας Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κομνηνάκα Μαρία
Συντυχάκης Μανώλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου