Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: "ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΩΝ ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΚΥΔΡΑΣ" ✅️✅️✅ ️ ¨ΠΑΡΑΘΥΡΟ¨ ΑΠΌ ΦΛΩΡΙΔΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ

 

🔷 ️Από την πρώτη στιγμή που δρομολογήθηκε η μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή στο δικαστικό σύστημα της χώρας, ο Γιώργος Καρασμάνης ήταν ανελλιπώς και δυναμικά παρών σε όλες τις διαβουλεύσεις και διαδικασίες για την κατάρτιση του Νομοσχεδίου.
🔷 ️Στη σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των Νομών Κεντρικής Μακεδονίας, ήταν ο μόνος Βουλευτής που πήρε το λόγο και παρουσίασε τεκμηριωμένα στοιχεία που έγιναν στο σύνολό τους δεκτά. Δεν εξέδωσε κανένα δελτίο, εκτιμώντας ότι αυτή η πρωτοβουλία ανήκει αποκλειστικά στους προέδρους των Δικηγορικών Συλλόγων και του Δημάρχου Πέλλας. Τα επιχειρήματα που κατέθεσε ο πρώην Υπουργός λήφθηκαν υπόψη και συμπεριλήφθηκαν στο Νομοσχέδιο, με αποτέλεσμα η Πέλλα μαζί με τους Νομούς Έβρου και Δωδεκανήσου να μπουν στην κατηγορία της ¨ειδικής μέριμνας¨.
🔷 ️Βάσει αυτού, με την κατάρτιση του Νομοσχεδίου, προβλέπονταν να παραμείνουν τα Πρωτοδικεία Έδεσσας και Γιαννιτσών, καθώς επίσης να παραμείνουν και να αναβαθμιστούν τα Ειρηνοδικεία Αριδαίας και Σκύδρας, όπως ακριβώς έγινε σε όλους τους παραμεθόριους Νομού.
🔷 ️Όταν το Νομοσχέδιο δόθηκε στη διαβούλευση και διαπιστώθηκε ότι τα δύο Ειρηνοδικεία μας είχαν εξαιρεθεί από τον βασικό Κανόνα, ο Γιώργος Καρασμάνης ξεκίνησε νέα μάχη σε όλα τα επίπεδα : Συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς – οι οποίοι όμως, σ’αυτό το στάδιο της διαδικασίας δεν μπορούσαν να διορθώσουν το λάθος και παρέπεμψαν στην Ολομέλεια με την έγκριση του Μαξίμου και αφού ο πρώην Υπουργός είχε ενημερώσει τον Πρωθυπουργό κατά την τελευταία συνάντησή τους.
🔷 ️Και ανέλαβε ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Στέλιος Κουτνατζής να διευθετήσει το θέμα. Ο Γιώργος Καρασμάνης παρακολούθησε αδιαλείπτως όλες τις Επιτροπές στις οποίες συζητούνταν το Νομοσχέδιο και παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δεν ήταν μέλος, έκανε παρεμβάσεις σε εκπροσώπους φορέων άλλων Νομών που άφησαν υπαινιγμούς ότι ¨η Πέλλα ευνοείται¨!
🔷️ Και, ενώ το πρόβλημα έβαινε προς τη λύση του, την τελευταία στιγμή διαπιστώθηκε υπαναχώρηση, αναγκάζοντας τον πρώην Υπουργό να συνεχίσει τις πιέσεις και να ζητήσει την παρέμβαση τόσο του Προέδρου της Βουλής όσο και του Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ.
🔷 ️Στη συνέχεια ανέβηκε στο Βήμα, παρουσίασε όλες τις Αρχές και όλους τους Κανόνες του Νομοσχεδίου βάσει των οποίων, αυτοδικαίως στο Νομό Πέλλας διατηρούνται τα Πρωτοδικεία και αναβαθμίζονται τα Ειρηνοδικεία, και ζήτησε μέχρι την ψήφιση του Νομοσχεδίου το λάθος να διορθωθεί.
🔷 ️Κατόπιν αυτού υπήρξε και νέα παρέμβαση του Προέδρου της Βουλής, επακόλουθο της οποίας ήταν τη δήλωση του Υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη ότι «το θέμα δεν έχει κλείσει»…
👉Ακολουθούν:
✅ ️Video και απόσπασμα πρακτικών από την ομιλία Καρασμάνη
✅ ️Video και πρακτικά από την δήλωση Φλωρίδη
🔺️ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΙΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: ........................... Είναι ένα νομοσχέδιο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προϊόν πολύμηνων μελετών, στοιχείων από τη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, αλλά και εισηγήσεων ειδικών επιστημόνων και φορέων.
Και βέβαια, εδράζεται σε κανόνες και αρχές. Ουδείς απολύτως μπορεί να παρέμβει. Χάρη δεν κάνει σε κανέναν. Μπάρμπας στην Κορώνη δεν υπάρχει για κανέναν. Και, επειδή άκουσα χθες το βράδυ από συναδέλφους της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να λένε ότι παραμένει το Ειρηνοδικείο της Πύλου επειδή υπάρχει «μπάρμπας στην Κορώνη», από την έρευνα που έχω κάνει, αποδεικνύεται ότι το Ειρηνοδικείο της Πύλου έχει μεγάλο όγκο υποθέσεων και γι’ αυτό ακριβώς αναβαθμίζεται σε περιφερειακή έδρα, σε αντίθεση με το Ειρηνοδικείο των Γαργαλιάνων που δεν έχει υποθέσεις και καταργείται.
Βασική, λοιπόν, αρχή αυτού του νομοσχεδίου και κανόνας ξεκάθαρος είναι ο εξής: Σε παραμεθόριους και νησιωτικούς νομούς παραμένουν τα πρωτοδικεία και τα ειρηνοδικεία αναβαθμίζονται σε περιφερειακές έδρες.
Αυτός είναι ο απαρέγκλιτος κανόνας, όπως τον χαρακτηρίσατε πρώτοι, κύριοι Υπουργοί, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει κυβερνητικά στελέχη στη συνέχεια σε δηλώσεις και σε συνεντεύξεις τους και όπως τον έχουν καταγράψει έγκυροι δημοσιογράφοι του δικαστικού ρεπορτάζ, καθώς επίσης και όλα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης στις ειδήσεις τους.
Πάνω από όλα, όμως, είναι το ίδιο το κείμενο του νομοσχεδίου στη σελίδα 64, όπου για τους κανόνες που ακολουθούνται στη γ΄ περίπτωση αναφέρει επί λέξει: «Λαμβάνεται ειδική μέριμνα στα σύνορα και στα νησιά για εθνικούς λόγους. Έβρος, Δωδεκάνησα, Πέλλα.». Αυτολεξεί αυτό αναφέρει η σελίδα 64 και φυσικά, σύμφωνα με την υπερνομοθετική επιταγή της παραγράφου 4, του άρθρου 101 του Συντάγματος. «Τι χρείαν έχομεν άλλων μαρτύρων;»
Εδώ υπάρχει ένα θέμα. Διότι στο Νομό μου, στην Πέλλα, που ρητά αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως Νομός ειδικής μέριμνας, οι κανόνες εφαρμόζονται λειψοί και κολοβοί.
Διατηρούνται τα Πρωτοδικεία Γιαννιτσών και Έδεσσας, καταργούνται τα Ειρηνοδικεία Σκύδρας και Αλμωπίας. Και αυτή η εξόφθαλμη και ακατανόητη παρέκκλιση από τους κανόνες και τις αρχές γίνεται μόνο στην Πέλλα, παρά τη ρητή -επαναλαμβάνω- κατηγοροποίησή της στο νομοσχέδιο, παρά την κατηγορηματική αντίθεση του Δικηγορικού Συλλόγου της Έδεσσας.
Και τούτο, ενώ σε όλους τους παραμεθόριους νομούς παραμένουν όλα τα πρωτοδικεία και αναβαθμίζονται τα ειρηνοδικεία, εκτός από το Πλωμάρι στη Λέσβο, το Πολύκαστρο στο Κιλκίς, αλλά με πρόταση των Δικηγορικών τους Συλλόγων.
Και ρωτώ: Γιατί αυτή η επιλεκτική παρέκκλιση σε ένα Νομό, όπου σχεδόν εδώ και μια εικοσαετία με το ν. 3536/2007 έχει χαρακτηριστεί παμεθόριος στο σύνολό του, με μια συνοριακή γραμμή 150 χιλιομέτρων; Μέσα σε δύο-τρεις εβδομάδες εξέλειπαν ως διά μαγείας όλοι οι εθνικοί λόγοι που κατατάσσουν την Πέλλα που χρήζει ειδικής μέριμνας; Εσείς, κύριε Υπουργέ, κύριε Φλωρίδη, ως «γείτονας» που γνωρίζετε πολύ καλά το Νομό μας, ειδικότερα τις ιδιαιτερότητες της Λαγκαδιάς της οποίας τα βόρεια όρια συμπίπτουν με τα εθνικά μας σύνορα και είναι στο σκληρό πυρήνα των παραμεθόριων περιοχών, ν. 1892/1890, πώς εξηγείτε αυτή την παρέκκλιση από τη βασική αρχή και κανόνα του νομοσχεδίου και ποια δικαιολογία μπορεί να υπάρξει αν αποδειχτούμε ασυνεπείς σε δεσμεύσεις μας σε πολίτες που μας εμπιστεύονται, μας στηρίζουν, αλλά και μας κρίνουν;
Στο εξαιρετικά βαρύ κλίμα που δικαιολογημένα επικρατεί σήμερα στη Σκύδρα και στην Αλμωπία και στους πολίτες που ρωτάνε γιατί αυτή η εξαίρεση, τι απαντάμε; Τι απαντάμε, τι τους λέμε; Επειδή πειστική λογική εξήγηση δεν νομίζω να υπάρχει, ειλικρινά θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για λάθος κι ακόμα περισσότερο θέλω να πιστεύω ότι το λάθος θα το διορθώσετε. Αυτό επιβάλλει το δίκαιο, αυτό επιβάλλει η ηθική, αυτό επιβάλλει ο κοινοβουλευτικός κώδικας δεοντολογίας και πρωτίστως και κυρίως ρητά και κατηγορηματικά το ίδιο το νομοσχέδιο.
Όπως ξέρετε, δεν είμαι κόλακας, το γνωρίζουν όλοι αυτό, πάντα λέω την αλήθεια. Έχουμε συνεργαστεί το τελευταίο διάστημα πολύ και στενά. Αναγνωρίζω το έργο που επιτελείτε, είστε πολιτικοί με κύρος, με ήθος, με αξιοπρέπεια και ευθυκρισία και μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου περιμένω να διορθωθεί το λάθος.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, Καλή Ανάσταση σε όλους!
🔺 ️ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΦΛΩΡΙΔΗ
Και βέβαια, θέλω να σας πω ότι η διαδικασία αυτή είναι δυναμική, διότι εδώ έγιναν συζητήσεις έντονες και για τις εδαφικές περιφέρειες και για το πού θα έχουμε περιφερειακά πρωτοδικεία ή τι πρέπει να γίνει.
Δεν κλείνει η υπόθεση αυτή εδώ, απλώς εκκινεί δυναμικά. Στην πράξη θα φανούν οι αδυναμίες, στην πράξη θα φανεί αν χρειάζεται να δημιουργήσουμε κάποιους ακόμα ελάχιστους νέους δικαστικούς σχηματισμούς.
Μπορεί να χρειαστεί, μπορεί να τα μεταβάλουμε τα πράγματα. Αλλά δεν κινούμαστε από ένα δόγμα ότι όλα πρέπει να λυθούν εδώ στην τελευταία εντέλεια. Απλώς κάνουμε το πιο μεγάλο, το πιο σημαντικό βήμα.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: ........................... Είναι ένα νομοσχέδιο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προϊόν πολύμηνων μελετών, στοιχείων από τη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, αλλά και εισηγήσεων ειδικών επιστημόνων και φορέων.

Και βέβαια, εδράζεται σε κανόνες και αρχές. Ουδείς απολύτως μπορεί να παρέμβει. Χάρη δεν κάνει σε κανέναν. Μπάρμπας στην Κορώνη δεν υπάρχει για κανέναν. Και, επειδή άκουσα χθες το βράδυ από συναδέλφους της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να λένε ότι παραμένει το Ειρηνοδικείο της Πύλου επειδή υπάρχει «μπάρμπας στην Κορώνη», από την έρευνα που έχω κάνει, αποδεικνύεται ότι το Ειρηνοδικείο της Πύλου έχει μεγάλο όγκο υποθέσεων και γι’ αυτό ακριβώς αναβαθμίζεται σε περιφερειακή έδρα, σε αντίθεση με το Ειρηνοδικείο των Γαργαλιάνων που δεν έχει υποθέσεις και καταργείται.

Βασική, λοιπόν, αρχή αυτού του νομοσχεδίου και κανόνας ξεκάθαρος είναι ο εξής: Σε παραμεθόριους και νησιωτικούς νομούς παραμένουν τα πρωτοδικεία και τα ειρηνοδικεία αναβαθμίζονται σε περιφερειακές έδρες.

Αυτός είναι ο απαρέγκλιτος κανόνας, όπως τον χαρακτηρίσατε πρώτοι, κύριοι Υπουργοί, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει κυβερνητικά στελέχη στη συνέχεια σε δηλώσεις και σε συνεντεύξεις τους και όπως τον έχουν καταγράψει έγκυροι δημοσιογράφοι του δικαστικού ρεπορτάζ, καθώς επίσης και όλα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης στις ειδήσεις τους.

Πάνω από όλα, όμως, είναι το ίδιο το κείμενο του νομοσχεδίου στη σελίδα 64, όπου για τους κανόνες που ακολουθούνται στη γ΄ περίπτωση αναφέρει επί λέξει: «Λαμβάνεται ειδική μέριμνα στα σύνορα και στα νησιά για εθνικούς λόγους. Έβρος, Δωδεκάνησα, Πέλλα.». Αυτολεξεί αυτό αναφέρει η σελίδα 64 και φυσικά, σύμφωνα με την υπερνομοθετική επιταγή της παραγράφου 4, του άρθρου 101 του Συντάγματος. «Τι χρείαν έχομεν άλλων μαρτύρων;»

Εδώ υπάρχει ένα θέμα. Διότι στο Νομό μου, στην Πέλλα, που ρητά αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως Νομός ειδικής μέριμνας, οι κανόνες εφαρμόζονται λειψοί και κολοβοί.

Διατηρούνται τα Πρωτοδικεία Γιαννιτσών και Έδεσσας, καταργούνται τα Ειρηνοδικεία Σκύδρας και Αλμωπίας. Και αυτή η εξόφθαλμη και ακατανόητη παρέκκλιση από τους κανόνες και τις αρχές γίνεται μόνο στην Πέλλα, παρά τη ρητή -επαναλαμβάνω- κατηγοροποίησή της στο νομοσχέδιο, παρά την κατηγορηματική αντίθεση του Δικηγορικού Συλλόγου της Έδεσσας.

Και τούτο, ενώ σε όλους τους παραμεθόριους νομούς παραμένουν όλα τα πρωτοδικεία και αναβαθμίζονται τα ειρηνοδικεία, εκτός από το Πλωμάρι στη Λέσβο, το Πολύκαστρο στο Κιλκίς, αλλά με πρόταση των Δικηγορικών τους Συλλόγων.

Και ρωτώ: Γιατί αυτή η επιλεκτική παρέκκλιση σε ένα Νομό, όπου σχεδόν εδώ και μια εικοσαετία με το ν. 3536/2007 έχει χαρακτηριστεί παμεθόριος στο σύνολό του, με μια συνοριακή γραμμή 150 χιλιομέτρων; Μέσα σε δύο-τρεις εβδομάδες εξέλειπαν ως διά μαγείας όλοι οι εθνικοί λόγοι που κατατάσσουν την Πέλλα που χρήζει ειδικής μέριμνας; Εσείς, κύριε Υπουργέ, κύριε Φλωρίδη, ως «γείτονας» που γνωρίζετε πολύ καλά το Νομό μας, ειδικότερα τις ιδιαιτερότητες της Λαγκαδιάς της οποίας τα βόρεια όρια συμπίπτουν με τα εθνικά μας σύνορα και είναι στο σκληρό πυρήνα των παραμεθόριων περιοχών, ν. 1892/1890, πώς εξηγείτε αυτή την παρέκκλιση από τη βασική αρχή και κανόνα του νομοσχεδίου και ποια δικαιολογία μπορεί να υπάρξει αν αποδειχτούμε ασυνεπείς σε δεσμεύσεις μας σε πολίτες που μας εμπιστεύονται, μας στηρίζουν, αλλά και μας κρίνουν;

Στο εξαιρετικά βαρύ κλίμα που δικαιολογημένα επικρατεί σήμερα στη Σκύδρα και στην Αλμωπία και στους πολίτες που ρωτάνε γιατί αυτή η εξαίρεση, τι απαντάμε; Τι απαντάμε, τι τους λέμε; Επειδή πειστική λογική εξήγηση δεν νομίζω να υπάρχει, ειλικρινά θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για λάθος κι ακόμα περισσότερο θέλω να πιστεύω ότι το λάθος θα το διορθώσετε. Αυτό επιβάλλει το δίκαιο, αυτό επιβάλλει η ηθική, αυτό επιβάλλει ο

κοινοβουλευτικός κώδικας δεοντολογίας και πρωτίστως και κυρίως ρητά και κατηγορηματικά το ίδιο το νομοσχέδιο.

Όπως ξέρετε, δεν είμαι κόλακας, το γνωρίζουν όλοι αυτό, πάντα λέω την αλήθεια. Έχουμε συνεργαστεί το τελευταίο διάστημα πολύ και στενά. Αναγνωρίζω το έργο που επιτελείτε, είστε πολιτικοί με κύρος, με ήθος, με αξιοπρέπεια και ευθυκρισία και μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου περιμένω να διορθωθεί το λάθος.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, Καλή Ανάσταση σε όλους!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου