Ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκης Βασιλειάδης τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με θέμα «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα - Μικροκινητικότητα - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Ο Λάκης Βασιλειάδης τόνισε ότι το νομοσχέδιο
δημιουργεί το πλαίσιο εκείνο που χρειάζεται ώστε οι Ελληνικές πόλεις να
μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν και να γίνουν φιλικότερες προς τον άνθρωπο και όχι
το αυτοκίνητο. Αναφέρθηκε επίσης στη μέριμνα του Υπουργείου για την έγκαιρη
αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και τις προβλέψεις για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ.
«Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι, από την εποχή
της πρώτης οργάνωσης των ανθρώπινων κοινωνιών, η διάρθρωση των οικισμών
βασιζόταν στο κυρίαρχο μέσα μετακίνησης των πολιτών. Αρχικά πεζή, στη συνέχεια
με άλογα, αργότερα με άμαξες και έπειτα με αυτοκίνητα.Το σύγχρονο αστικό
περιβάλλον όμως εξελίσσεται, μαζί με τις νέες τεχνολογίες, την εμφάνιση νέων
μέσων ατομικής μεταφοράς και τις εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν γίνεται
λοιπόν να διατηρούμε συστήματα αστικής οργάνωσης τα οποία βασίζονται
αποκλειστικά σε οχήματα. Χρειαζόμαστε πόλεις για ανθρώπους και όχι για
αυτοκίνητα.
Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείο Υποδομών &
Μεταφορών που συζητείται σήμερα αφορά στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και
Μικροκινητικότητα, και φιλοδοξεί να αποτελέσει το αναγκαίο πλαίσιο ώστε να
αναβαθμιστεί η κινητικότητα με επίκεντρο τον άνθρωπο, τον πολίτη. Σε αυτό το
σημείο θα ήθελα να τονίσω και να χαιρετίσω την κοινή αντίληψη που εκφράστηκε
από όλες τις πτέρυγες του Κοινοβουλίου, αναφορικά με τη σημασία της
κινητικότητας στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Είμαι βέβαιος ότι, από τις
συζητήσεις στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου, αλλά και
σήμερα στην ολομέλεια πως μια ευρεία συναίνεση είναι τόσο εφικτή όσο και
θεμιτή.
Το σημαντικότερο κατά την άποψή μου σημείο του
νομοθετήματος εντοπίζεται στο πρώτο μέρος, με την εισαγωγή του θεσμού των
Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα οποία υποχρεούνται να καταρτίζουν
όλοι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης άνω των 30.000 κατοίκων. Θεσπίζονται
ενιαίοι κανόνες και συγκεκριμένες απαιτήσεις για την κατάρτιση των ΣΒΑΚ, λαμβάνοντας
υπόψη ισορροπημένα και ολιστικά, όλους τους τρόπους και τα μέσα μετακίνησης.
Αυτή η αποκεντρωμένη φιλοσοφία του Σχεδίου Νόμου
έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς δίνει τη δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες, που
γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ιδιομορφίες του τόπου τους, να
καταρτίζουν εκείνες τα κατά τόπους ΣΒΑΚΗ Ελλάδα σήμερα καινοτομεί. Γίνεται μία
από τις πρώτες χώρες που υιοθετεί ΣΒΑΚ, και μάλιστα υποχρεωτικά. Την ίδια
στιγμή, το πλαίσιο που εισάγεται διασφαλίζει τη συμμετοχή της Κοινωνίας των
Πολιτών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ προτρέπει την από κοινού
συνεργασία των ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού.
κ. Υφυπουργέ, η πρόταση της Κυβέρνησης δημιουργεί
τις συνθήκες εκείνες ώστε να μπορούμε να μιλάμε για ασφαλή και φιλική προς το
περιβάλλον κινητικότητα στις πόλεις.Ο θεσμός των ΣΒΑΚ πρέπει να
στηριχθεί. Χρειάζεται εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους, αλλά και της πρόσβασης
των Δήμων στο αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό για την εκπόνησή τους. Ήδη
ανακοινώσατε στην Επιτροπή την ένταξή τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
του Υπουργείου αλλά και στο Πράσινο Ταμείο. Θεωρώ ότι και οι Περιφέρειες μπορούν
να συνδράμουν σε έναν βαθμό.
Αναφορικά με το δεύτερο μέρος του Σχεδίου Νόμου, η
Κυβέρνηση αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι έχει το βλέμμα της στραμμένο στο
μέλλον. Θέλοντας να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες (όπως η αυτόνομη οδήγηση)
και να καταστήσει την Ελλάδα πρωτοπόρο στον τομέα, θεσπίζονται για πρώτη φορά
κανόνες κυκλοφορίας για τη Μικροκινητικότητα και ειδικότερα τα Ελαφρά Προσωπικά
Ηλεκτροκίνητα Οχήματα. Ήδη παρατηρούμε προβλήματα με τα ηλεκτρικά πατίνια στις
μεγάλες πόλεις. Η Πολιτεία κινείται γρήγορα και ρυθμίζει τα ζητήματα αυτά ώστε
να εξαλειφθεί η όποια σύγχυση υπάρχει σήμερα.
Επιπλέον, προβλέπονται ευφυή συστήματα
μετακίνησης, ειδικότερα μάλιστα για τα άτομα με αναπηρία. Οφείλουμε να κάνουμε
τις πόλεις μας πιο προσβάσιμες. Γνωρίζω επίσης ότι ήδη εξετάζετε την ενσωμάτωση
παρατηρήσεων και προτάσεων που εκφράστηκαν από τους εκπροσώπους της ΕΣΑΜΕΑ στην
Επιτροπή.
Στο τρίτο μέρος έχουμε την εναρμόνιση της
Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 645 του 2018 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου, θεσπίζοντας μάλιστα το πιο αυστηρό πλαίσιο σε σχέση με τις
υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Αναφορικά με τις λοιπές διατάξεις, ξεχωρίζω τη δημιουργία
Μητρώου Ελεγκτών ΚΤΕΟ και Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, για τη
διευκόλυνση των υπηρεσιών προς τον πολίτη και τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου
ολοκλήρωσής τους.
Σημαντικές είναι επίσης οι διατάξεις που αφορούν
τις αναγκαίες πολεοδομικές ρυθμίσεις για την επισκευή και ανακατασκευή των
εργατικών κατοικιών οικισμού «Ληξούρι Ι» στην Κεφαλονιά. Με αυτή την ευκαιρία θα
ήθελα να σας θέσω κ. Υπουργέ το ζήτημα των εργατικών κατοικιών σε όλη τη χώρα,
όχι μόνο σε σεισμόπληκτες περιοχές. Στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται
συντήρηση και ανακατασκευή. Στην Πέλλα έχουμε χαρακτηριστικά παραδείγματα
τέτοιων περιπτώσεων.
Κλείνοντας κ. Πρόεδρε, κρατώ από την τοποθέτηση του κ. Υφυπουργού τη δέσμευση να ακολουθήσει σειρά νομοθετημάτων για τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η υιοθέτηση του υπό συζήτηση Σχεδίου Νόμου βάζει τα θεμέλια για πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο προσβάσιμες και πιο φιλικές για το περιβάλλον και τους πολίτες. Σας καλώ να το υπερψηφίσουμε όλες και όλοι.
Σας ευχαριστώ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου